torsdag 11 mars 2021

Vilodag

 Idag är det vilodag säger appen det stod muskler behöver vila för att växa och det är ju sant men det var Komiskt igår, man låg i soffan zappa runt på kanaler klockan var prick åtta då plinga mobilen till ordentligt då stod det nu är det dax att träna.

Så den motivera bra den är perfekt för personer som måste få en spark i häcken för att komma igång, man ställer tiden själv när det passar.
Men jag hade inte ställt in någon tid så det är nog standard om man inte ställer tiden själv.
Träningsvärken på skala 1:10 så ligger det på 5 så det är alldeles lämpligt varken för mycket eller för lite.
Minns när jag hade gymmet när ja hade introduktionsträning för nybörjare.
Några fick sån träningsvärk att de kunde knappt jobba de gick med värk en vecka.
Minns jag rätt så såg det passet ut nått sånt här..

Uppvärmning på löpband 10 min

Benböj 3x12
Marklyft 3x12
Axelpress 3x12
Bänkpress 3x12
Crunches lutande bänk.

Fokuserade mycket på basövningar att få in rätt teknik i början för sen efter någon månad kan man bygga på med bicepscurl ,tricepscurl,latsdrag,mm
Dom som träna mycket är så van vid träningsvärk att man knappt lägger märke till det.
Jag tror de kan vara därför många som börja träna och slutar för att dels så är det jobbigt, men även att träningsvärken kommer som ett brev på posten att det stör för mycket i vardagen.


Inga kommentarer: