måndag 8 oktober 2012

Kaffe kaffe kaffe och Jula gubben

Japp då vare månda igen och man behöv en kaffe kick känn man ica snabbkaffe riktigt gött kaffe för att va stenbilligt ha ha. Håll på jobba lite vid datorn tryck ut nå utskick och skriv kvittenser. satte pannan på sänkning nyligen alldelest lämplig värme i gymmet 18 grader så ska försöka hålla de. Man tryck och ställ in men pannuslingen värka ha ett eget liv antingen fullt ös eller inget ös alls..Vädret i byn är som vanligt börje små skvätte de e nå små blizter som komma ner från skyn hör de smattre på ibland.. Jädra synd för ja tänkte pensla på träolja på badet ida och skruva fast marshall hållare jag va och köpte på Jula igår. När jag lade upp dom på bandet stod de en skelögd gubbe bakom mej i kön kring +85 bast som stod nog och snacka me sin son. Men ja va tvungen svara, han ba men va i je föla han köpe e je nå tökken höllare fölke köpe då va som hellst. Va e je dann fö la surre han te,ja svara jo seru de sån där marshall hållare te badtunna som ja ha byggt. Han svara VA? jo de är MARSHALL HÅLLARE TILL ETT VILDMARKSBAD SOM JAG HA BYGGT PÅ ETT HUSVAGNSUNDEREDE. Då svara han behöv man köpe höllare tesönt. Svara jag ja iste int bygge bli snyggare om man köp. Sen märkte ja att alla i kön lyssna på va vi prata om haha. Sen sa han nått om militär tro ja,jag fatta nada,svara ba ja de e möjligt,då titte han på mej som ja vore tokit haha,sonen titte åt ett annat håll såg ut som om han ville försvinna därifrån typ,, haha sen vare min tur att betala heej de bli 100kr tack sa tjejen i kassan haha. Ja de kan hända dråpliga grejer i kön på affärer.

Inga kommentarer: