torsdag 11 februari 2010

tjoflöjt


Starta dagen med ICA Chruncy sen en D-vitamin. Sen blir det träning timme efter käket.
Sen tänkte ja börja fylla i pappren om företags stödet. Finns ju massa olika bidrag men de gäll och veta va man ska söka. Glesbyggdstödet tro jag är bra om man nu få det och skulle ja inte få det så häng ja inte läpp för det. Utan ja tryck upp första bästa moderat ja se upp i väggen och fråga hur fanken röstade ni som haha:-D Nä men allvarligt de är mycket deras fel att det blev väldigt svårt att starta eget. Det sa dom till och med på Arbetsförmedlingen när ja sökte. Hade ja fått starta eget bidrag ett halv år när ja starta upp gymmet. Då hade de inte vare nått problem. Då hade ja bott i en lägenhet nu och gymmet skulle va utbyggt och jag skulle ha haft ett jobb på sidan om.. Men men det är som det är bara kämpa vidare. Jag jobbade några nätter förut på Polarbröd i veckan men ja höll på gå in i väggen. För när man kom hem efter halv7-halv7 natt jobb och öppnade gymmet kl 10 de blev väldigt lite sömn. Sen blev det inte så mycket bättre när man jobbade dag heller. Det bli problems om man bor vägg i vägg med gymmet då. De bästa vore om man flytta till en lägenhet i närheten då kan man både sköta gymmet och jobba några dagar i veckan. Jag ska fundera i helgen hur ja ska göra som fundera om gymmets framtid. Jag skulle tro att det skulle bli många sura miner om ja tvingas att lägga ner. Många nöjda miner hos skeptikerna i byn som inte våga nått själv utan som bara gotta sej i andras olycka såna finns de gott om:)

Inga kommentarer: