tisdag 20 oktober 2009

Träning


Imorn är det tjejkväll i gymmet ha gjort ett helkropps träningschema. Det är ett nybörjare program för dom som vill träna 1-2 pass i veckan.Tog lätta övningar så man inte krånglar till det. Man börja med uppvärmning 10 min på löpband eller crosstrainer eller cykel. Sen träna man med 2 set 15 reps i varje övning inte så krågligt. Tänkte börja med (Rygg) latsdrag och sittande rodd.
(Triceps) Pushdowns i kabelmaskin och Tricepspres med skivstång liggande.
(Biceps) Biceps curl med skivstång och Biceps curl med hantlar.
(Bröst) Bänkpress och kryssdrag
(Axlar) Axelpress med hantlar och upprätt rodd i kabelmaskin
(ben) Knäböj och legcurl och utfall
(Mage) lutande situps och Sittande höftlyft på bänk. Träna mage alltid sist!!
Eftersom kroppen spänner magmusklerna en aning när du tränar övriga muskelgrupper.
Se då därför till att träna magen alltid sist under träningspasset, så att du inte tröttnar i förtid:)
Sen tänkte jag avsluta med stretching 5-10 min. Blir ett hyffsat pass tänke provköra det sedan ikväll för att kolla hur lång tid det tar men ja skulle tippa på 1.5 timme:)

1 kommentar:

erica mamma och fru sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Fastnade en lång stund här inne. Otroligt inspirerande!hit återvänder jag gärna! Jag bloggar också, en mode/design/mat/glamourblogg. Ikväll har jag fortsatt lagt upp bilderna från vårt bröllop i Paris!
Återigen, tusen tack för titten!
Kramar Erica