lördag 22 augusti 2009

Lumpar minnen

Tänkte berätta en dråplig historia om när jag gjorde lumpen. Jag gjorde ju den i Sollefteå och ja fick köra traktor en gång det va på vintern jag skulle ut och skotta en parkering långt uppe i tjottahejti typ ur skogen i vemyra. Ja då for mitt befäl före med bilen och visa vägen och ja for efter med traktorn. Vi körde och körde på smala slinger vägar svänga vänster och höger så jag va helt snurrig när vi kom fram. Men då skotta jag parkeringen klart det tog nån timme ca och då sa befälet hördu syltrygg klara du att hitta hem nu då för jag måste fara. Ja minns de så väll ja sa inga problem ja hitta,men ja tänkte ju de att helsike ja komma aldrig att hitta hem men ja sa inget. Så då brassa befälet iväg men ja hängde efter med traktorn vi körde ett tag sen efter en kurva va befälet spårlöst borta tänkte va i helsefyr tog han vägen.. Men ja fortsatte och körde och körde och körde ja kände inte igen mej va snö överallt och de började skymma då ringde telefon. Det var en dundrande befäl löjtnant Åkerman som undrade om ja hade stulit traktorn. Jag sa att ja tro ja ha kört lite vilse då skrek han i luren SYLTRYGG skynda dej hem nu.. haha ja men iallafall ja körde och körde tills ja kom fram till en bro och längre fram såg ja en väg men även en polis bil.. Så ja blinka med lysena och polis bilen som just skulle svänga ut på vägen stanna. Så jag klev ut och dom såg minst sagt förvånad ut. Då fråga ja vilket håll ligger I-21 då flina poliserna och fråga om ja kört vilse. Ja lite granna sa jag, då sa de att du kör ut på den här vägen sen kör du mot långsele det är ca 3.5 mil åt det där hållet sen är det nån mil till sollefteå. Ja höll på få dåndimpen då tänkte att ja måste ju köra efter landsvägen och poliserna sa att de gick bra men att ja skulle ta det försiktigt för de va enkel fil en bit. Så då gasa ja iväg mot sollefteå efter nån timme hörde jag på radion... Det är en grön militär traktor som färdas efter E4:an mot långsele den ska till I-21 sollefteå uppmanar alla bilister att va uppmärksam och ta det lugnt. Jag tro ja hade som mest 50 bilar och ett par långtradare bakom mej körandes i 45 km/h shit va ja va stressad då. Då ringde telefon det var Åkerman och ja berätta va som hade hänt och han skratta och vråla till sina befäl kompisar vars syltryggen va åt. Men till slut kom ja fram till I-21 och kl va väll ca fem halv sex på kvällen. Jag hade vare borta sen kl 7 på morgonen och alla va i matsalen så ja parkera traktorn utanför och gick in och mötes av en jätte applåd.. Generalen och löjtnanterna tok skratta generalen klev upp och sa att det här komma vi minnas så länge vi lever. Mitt befäl skämdes lite för de va ju under hans ansvar, men det här är nått man kommer ihåg så man va en legend ett tag alla kände apan typ:-D Men de här va bara en lumpen historia jag råka kliva i en färgpytts så ja fick byta hela m-90 dressen typ jacka byxor kängor keps kallingar..så man va en riktig klant i lumpen tur att man inte är det nu hrmm.. Gnatt från Stig helmer :-D

Inga kommentarer: